Dieta dziecka


zdrowa dieta opinieDieta i zdrowe odżywianie polega na przestrzeganiu zasad zdrowego żywienia zgodnie z aktualną piramidą żywienia. Nie potrzebne są do tego skomplikowane jadłospisy czy wyszukane produkty. Nie trzeba też mieć specjalnych umiejętności kulinarnych, aby serwować całej rodzinie zdrowe posiłki. World Health Organisation (WHO) zaleca aby stosować mieszaną dietę (pokarmy stałe plus karmienie piersią) do ukończenia przez dziecko drugiego roku życia. 

Witamina D

Witamina D – jeden z najważniejszych związków chemicznych w naszym organizmie, a zarazem cenny składnik naszego pożywienia. Występująca w niewielkiej liczbie produktów witamina D pełni w naszym organizmie niezwykle ważne funkcje. Witamina D występuje między innymi w Danonkach, które dzięki temu mają pozytywną opinię jako jej źródło.

Witamina C

Czasy, gdy niedobór tej witaminy powodował szkorbut, szczęśliwie mamy za sobą. Nie znaczy to jednak, że wszystkie dzieci mają jej pod dostatkiem. Te z ukrytym jej niedoborem (tzw. hipowitaminozą C) mogą się skarżyć na zmęczenie, ból w stawach, mogą nie mieć apetytu.

Niedobór tej witaminy najczęściej objawia się między 6. a 24. miesiącem życia. Witamina C jest bardzo ważna dla naszego organizmu: scala i utrzymuje wewnątrzkomórkową strukturę we wszystkich tkankach, wpływa na budowę i odnawianie się tkanki łącznej, chroni organizm przed powstawaniem szkodliwych nadtlenków, tzw. wolnych rodników, i sprzyja – choć nie aż w tak dużym stopniu, jak się do niedawna uważało – wytwarzaniu ciał odpornościowych. Lekarze zalecają, żeby w trakcie choroby (gorączki, infekcji i biegunki), przy niedoborze żelaza, a u zdrowych dzieci zimą, gdy znacznie spada temperatura, podawać jej więcej, bo w takich właśnie sytuacjach wzrasta na nią zapotrzebowanie. Witamina C dobrze się czuje w towarzystwie żelaza i podwyższa jego przyswajalność. To oraz uczestniczenie w przemianach kwasu foliowego sprawia, że spełnia ona niepoślednią funkcję w zapobieganiu niedokrwistości.

Dieta przedszkolaka

Niestety jadłospisy układane w szkolnych stołówkach zwykle są dalekie od doskonałości. Wiele posiłków przypomina dania podawane w barach mlecznych z poprzedniej epoki. Podstawowym błędem jest podawanie zbyt małych ilości warzyw do zbyt dużej ilości tłustego, panierowanego mięsa. Dominują potrawy ciężkostrawne, z dużym udziałem tłuszczów zwierzęcych.

Reklamy

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s